top of page
Mother and Baby

Videotréning interakcií

Videotréning interakcií (ďalej  VTI) je využiteľný v rôznych kontextoch prostredia. Okrem využitia VTI v práci s rodinou, je veľmi dobre využiteľný ako podpora v poradcov, psychológov, špeciálnych pedagógov atď. pri práci s klientom či skupinou, ale aj v školskom prostredí ako nástroj podpory učiteľa či asistenta pri práci so skupinou žiakov či jednotlivcom. Ponúka rýchly a efektívny spôsob, ako spoznať svoje zdroje i výzvy vo vedení skupiny a individuálnej podpore klienta/rodiča/žiaka.

Poradenské služby

 - 


Školské prostredie
Dôležitosť vzťahov v škole je bazálna nielen pre rozvíjanie psychickej odolnosti a wellbeingu učiteľa a žiaka, ale aj pre rozvoj efektívneho učiaceho prostredia. Kvalita vzťahov je budovaná a udržiavaná cez vzájomné uspokojivé interakcie, v ktorých všetci členovia systému navzájom rozpoznávajú svoje potreby, emócie a zámery a tomu prispôsobujú svoje reakcie, ktoré sú ale neustále korigované spoločným cieľom. Pre takúto kvalitu vzťahov je potrebné vytvárať a zažívať bezpečie, ktoré je predpokladom vzájomnosti a prostriedkom na plnohodnotný rozvoj dieťaťa, rozvoj učiteľa, ale aj celého systému, ktorý sa s každou novou situáciou a skúsenosťou učí a mení. 
Ak sa vieme postarať o bezpečie a pracujeme na zmene postojov, môžeme rozvíjať interpersonálne zručnosti, ktoré vedú k zdieľanému porozumeniu a spolupráci. Tieto zručnosti je potrebné budovať, trénovať a rozvíjať u všetkých účastníkov systému, nielen u detí, ako je zväčša v podmienkach nášho systému žiadané.

4_final.png

Vo VTI sa snažíme o to, aby každý s kým pracujeme, bol plne zapojený do celej spolupráce. Spoločne poradcom či učiteľom objavujeme ich vlastný pohľad na to, čo vidia ako užitočné a podporné pre zlepšenie vlastných vzťahov a situácie. 

V procese zmeny upriamujeme ich pozornosť na to, čo je zdrojové a posilňujúce pre spokojné a vzájomné vzťahy. Pomáhame spoznať a objaviť vlastný potenciál, zdroje a stratégie zvládania záťažových situácií a rozširovať si ich spektrum/množstvo o nové zdroje a stratégie vhodné do vzťahu.

Na zdrojoch a silných stránkach potrebujú stavať aj učitelia a odborní zamestnanci. Zameranie na zdroje oslabuje hodnotiaci náhľad a fokus na problém. Sústreďuje sa viac na proces a hľadanie možných riešení. Rozpoznanie a uznanie silných stránok klientov/systému je kľúčom k podpore zmeny. Na základe rozpoznanie toho, čo klienti dokázali a zvládli, budujeme najskôr dôveru a vzťah a až potom pracujeme na ich cieľoch.

Vo VTI v školskom prostredí sa snažíme o to:

  • ako rozpoznávať potreby detí a ako porozumieť správaniu, v ktorom sa prejavujú

  • ako pracovať so začlenením detí do kolektívu

  • ako deti naladene viesť a usmerňovať

  • ako deliť pozornosť medzi viacerých a vzájomne ich prepájať

  • ako podporiť deti v kooperácii

  • a taktiež zvyšovaniu interpersonálnych zručností vo vzťahu k rodičom – ako viesť rozhovor s rodičom, ako podporiť aktívnosť rodiča v zapojení sa do procesu

Cena stretnutia:

60 min.                  50 eur

90 min.                  70 eur

Vzdelávanie vo Videotréningu interakcií

Intuitívne rodičovstvo       16hod

Rodičia v interakcii s bábätkom a malými deťmi prispôsobujú svoje správanie tak, aby im bolo zrozumiteľné. Týmto im          uľahčujú vnímanie, poznávanie a komunikáciu s okolitým svetom a vzbudzujú v nich istotu a bezpečie pri vytváraní prvých emočných väzieb. Tento špecifický spôsob správania sa (rané interakčné vzorce medzi matkou a novorodencom) pozoroval Daniel N. Stern. Jeho výskum umožnil lepšie pochopiť a rozvinúť význam dyadickej komunikácie a interakcie tvárou v tvár pre rozvoj spokojného bytia dieťaťa aj matky a dôležité a nezastupiteľné miesto vo vývine dieťaťa. 

Pri práci s rodinou/rodičmi sa mnohé témy a ťažkosti, ktoré prinášajú dotýkajú ich vzťahu s dieťaťom. Už od narodenia sú mnohí rodičia zahltení požiadavkami z vonka na spôsob a mieru starostlivosti o dieťa, rodinu, partnerský vzťah, atď. Ale prirodzene aj svojimi vlastnými vnútornými presvedčeniami a nastaveniami, ktoré ich sprevádzajú. Ak je týchto nárokov z vonkajšieho či vnútorného prostredia priveľa, má to vplyv na kvalitu a rozvoj intuitívneho rodičovského správania sa. Preto je pri práci s rodinou/rodičmi potrebné týmto bazálnym mechanizmom, ktoré vplývajú na kvalitu a rozvoj vzťahu medzi rodičmi a ich deťmi, rozumieť. 

V kurze intuitívne rodičovstvo sa dozviete, prečo je dôležité a prínosné venovať pozornosť tomu, čo sa v interakcii medzi dospelým/rodičom a dieťaťom deje, ako to ovplyvňuje ich vzťah, ako do tohto vzťahu môžeme vniesť viac bezpečia a intersubjektivity, ktoré sú nevyhnutné na rozvoj spokojnejšieho bytia rodičov aj detí nielen v ranom veku ale počas celého detstva.

Cena: 150 eur

Úvod do Videotréningu interakcií       

24 hod

Kurz je určený pre psychológov, špeciálnych a liečebných pedagógov, sociálnych pracovníkov, učiteľov a všetkých, ktorí pracujú v oblasti práce s rodinou, vo vzdelávacom prostredí a kontextoch, kde sa zameriavajú na posilnenie a vplyv interakcie a komunikácie pre vývin a rozvoj jedinca v detstve aj dospelosti.

Obsah kurzu sa zameriava na priblíženie a spoznanie jednotlivých častí práce prostredníctvom metódy Videotréning interakcií. 

  • Prevedieme vás históriou a teoretickým pozadím videotréningu interakcií a jeho metodologickými základmi.

  • Dozviete sa, ako videotréner využíva v podpore klienta pomáhajúcu kameru. Pre klienta - učiteľa, rodiča, poradcu zachytáva momenty, ktoré sú v jeho práci s dieťaťom či dospelým klientom významné a zároveň poukazujú na jeho silné zdroje ale aj výnimky z problémového správania.

  • Vyskúšate si, ako sústrediť pozornosť na mikromomenty interakcie a ako rozumieť jej mikroanalýze.

  • Pozrieme sa, aký vplyv majú na vývin a exploráciu dieťaťa naladené reakcie rodiča, ktoré sa podarilo zachytiť a vrátiť ich späť k rodičovi cez video. Uvidíte, ako návrat k tomuto zážitku ovplyvňuje rodiča a jeho vzťah nielen k dieťaťu ale aj k sebe samému.

  • Budeme hovoriť aj o tom, čo sa u klienta deje vo chvíľach, keď sa poradcovi darí naladiť na jeho potreby a aký vplyv to má na jeho aktiváciu a schopnosť spolupracovať.

  • Ukážeme si, ako a prečo reflektovať seba v spolupráci s klientom. Pozrieme sa ako to, čo sa u klienta deje, vplýva na poradcu a čo môže pre seba urobiť, aby sa v sprevádzaní a v kontakte s dospelými klientmi či deťmi cítil lepšie.

Cena: 300 eur​

Konzultácie v oblasti profesionálneho vzťahu s klientom, interakcie a komunikácie

Podporujeme poradenských pracovníkov a odborných zamestnancov v reflektovaní svojej práce s rodinou/klientom, podporujeme reflektovanie postoja - z akej pozície a s akými nastaveniami do tohto vzťahu vstupujú a ako ich môžu ovplyvniť. Orientujeme pozornosť na regulovanie zneistení u pracovníkov, a aj u klientov, čím vytvárame bezpečnejšie prostredie pre efektívnu spoluprácu.

Podporujeme učiteľov v rozvoji interakčných a komunikačných zručností, v lepšom porozumení potrieb detí a ich fungovania v skupine. Hľadáme stratégie ako vstupovať a podporiť interakciu v skupine, spoločné zdieľanie a kooperáciu medzi žiakmi. Pomáhame učiteľom ako porozumieť vlastnej pozícii učiteľa a schopnosti naladeného vedenia skupiny. Tiež sprevádzanie v procese začleňovania žiakov do kolektívu.

Počas konzultácií pracujeme vo dvojici, čo nám umožňuje zachytávať viaceré roviny toho, čo klient prináša ako problém a čo od nás potrebuje.

Cena konzultácie:

60 min.                     50 eur

90 min.                     70 eur

bottom of page