O nás
bezpečie - vzájomnosť - vzťah - dôvera - empatia - hravosť - nádej - láskavosť
Vzájomne veríme, že:
Každý rodič má v sebe schopnosť byť vnímavý a citlivý k potrebám svojho dieťaťa. Niekedy potrebuje podporu na to, aby túto schopnosť mohol objaviť a rozvíjať.
Rodičia sami vedia, čo je pre nich aj ich dieťa dôležité – stačí vytvoriť bezpečný priestor a byť sprievodcom pri hľadaní odpovedí.
Vzťah s dieťaťom sa prirodzene upevňuje, keď sa zameriame na pozitívne momenty a malé úspechy.
Zmena začína tam, kde cítime porozumenie a blízkosť. Keď sme prijímaní a vnímaní v bezpečnom vzťahu, môžeme začať nahliadať na seba aj druhých inak, a tak postupne meniť aj naše správanie.
Našim cieľom je:
-
vytvárať bezpečný priestor pre porozumenie, vzájomné zdieľanie a rast. Poskytujeme poradenstvo a sprevádzanie, ktoré podporuje vzájomný dialog, rozvoj vzťahov a efektívnu pomoc pri stretnutiach s rodičmi alebo klientmi hľadajúcimi podporu. Pomáhame kolegom reflektovať ich prax, rozvíjať profesijnú identitu a prehlbovať vzťahové zručnosti, ktoré sú kľúčové v ich práci.
-
rozšíriť videotréning interakcií (VTI) na Slovensku, aby sa stal dostupným nástrojom pre odborníkov a pomáhal zlepšovať kvalitu vzťahov v rodinách, školách a komunitách. Prostredníctvom vzdelávania a šírenia tejto metódy chceme podporiť citlivé a vnímavé interakcie vo všetkých prostrediach, kde sú vzťahy dôležité.
Som špeciálna pedagogička, supervízorka a trénerka VTI. Moja cesta sa začala v školskom prostredí, kde som vnímala rodičov ako dôležitých partnerov v dialógu. Postupne som sa začala venovať podpore rodín s deťmi so znevýhodnením vo včasnej intervencii a podpore naladenej interakcie vo vzťahoch. Je pozoruhodné, ako sa navzájom ovplyvňujeme a aké nevyhnutné je pre nás bezpečie a vzájomnosť, aby sme sa cítili spokojní a porozumení. Téma sebastarostlivosti v osobnom aj pracovnom živote je pre mňa rovnako dôležitá, pretože len tak môžeme byť starostliví k druhým. Toto práve sama zažívam vo výcviku Cieľom korigovaná exploračná terapia založená na teórii vzťahovej väzby.

Miroslava Ďurajková 0944335543

Po štúdiu psychológie som pracovala ako školská psychologička v škole pre deti a žiakov so zrakovým znevýhodnením. Neskôr som sa zapojila do projektu Raná starostlivosť, v rámci ktorého sme vytvorili centrum včasnej intervencie – miesto podpory pre rodiny s deťmi so znevýhodnením v ranom veku. V tejto práci som si naplno uvedomila, že kľúčom k prekonávaniu mnohých výziev sú bezpečné a dôverné vzťahy. Najviac ma v tom posunul výcvik vo Videotréningu interakcií (VTI) a v Cieľom korigovanej exploračnej terapie vzťahovej väzby v dospelosti. Tieto skúsenosti mi pomohli nielen lepšie rozumieť sebe a svojim vzťahom, ale aj zažiť, aká kľúčová je vzájomná interakcia – že s klientami nepracujeme len vo vzťahu, ale aj so vzťahom samotným.